Létezik megbízható ingatlanos? Miért van kutya rossz híre a szakmának?
Karácsony környékén megkeresett egy régi ismerősöm, a szüleim nagyon kedves barátja. Elmondta, hogy kiszemelt egy zuglói lakást és megkért, hogy nézzek rá, mielőtt megvásárolja a fiának.
Szerencsés srác – gondoltam, hiszen úgy tudtam, hogy évekkel ezelőtt már vásároltak egy lakást a fiatalember életkezdéséhez.
Sajnos kiderült, hogy a helyzet nem ennyire rózsás.
Korábban egy tisztességtelen “ingatlanos” elhúzta előttük a mézes madzagot. Bemutatott egy “piaci ár alatt, csak itt, csak most, csak nekik elérhető” új építésű ingatlant. Ennek a megvásárlásához a barátom eladta a meglévő lakását.
A tapasztaltabb olvasók minden bizonnyal kitalálják a végeredményt: az új építésű lakás sztorijában rengeteg dolog nem stimmelt. Nem akkor, nem annyiért és nem olyan feltételek mellett kínálták eladásra, ahogy az ígéretként elhangzott.
A megbízó hoppon maradt, régi – és új építésű lakás nélkül, botcsinálta ingatlanosunk pedig telefonszámot változtatott.
Minden tiszteletemet és tapintatomat félretéve megkérdeztem, hogy nem volt-e gyanús a panel árban lévő palota ígérete.
“Azt állította, hogy ért hozzá, megbíztam benne.” – Így hangzott egyébként tanult és valóban elképesztően értelmes ismerősöm válasza.
Hogyan dolgozik egy megbízható ingatlanos?
“Megbíztam benne.” Egy tranzakcióban mi szakértőként vagyunk jelen. Tanult, az élet más területein roppant sikeres emberek bíznak meg a szakvéleményünkben, akkor is, ha ők esetleg nem értenek hozzá.
Egész egyszerűen azért, mert ők orvosok, ügyvédek, tanárok, műszerészek… mi pedig ingatlanközvetítők vagyunk. Ahogyan ők mesteri szinten űzik a saját szakmájukat, megbíznak benne, hogy mi is így vagyunk a mi szakmánkkal.
Kötelességünk őszintének lenni az ügyféllel. Magam is tapasztalom, hogy a lakást eladók nagy része nincs tisztában a piaci realitásokkal. Amennyiben valóban rosszul beárazott lakással találkozunk, nyugodtan mondjuk el az ügyfélnek, hogy mekkora veszteségeket fog okozni az elmaradt eladás, vagy mekkora összeget húz ki a saját zsebéből a rosszul megbecsült árral.
Amennyiben olyan szaktudással, piaci ismeretekkel rendelkezünk, ami képessé tesz minket arra, hogy objektív, várható forgatókönyveket vázoljunk fel az ingatlanpiac közeljövőbeli alakulásával kapcsolatban, bátran mondjuk el, hogy VÉLEMÉNYÜNK SZERINT fölfelé, vagy lefelé érdemes gondolkozni az elkövetkező hónapokban.
Az ügyfél vagy hálás lesz, – vagy nem lesz belőle ügyfél.
Egy elmaradt megbízás sokkal kevésbé rossz, mint egy elégedetlen partner, aki utána jó messze viszi a hírünket a világban.
Egy dolgot azonban ne csináljunk: SOHA NEM SZABAD BECSAPNI AZ ÜGYFELET!
Egy marketinges nem szent. Nem is lehet az, mert felkopna az álla. Azonban meggyőződésem, hogy lerombolni szakmai jó hírünket, keserűséget és szégyenérzetet hagyni üzleti partnerünkben hosszútávon semmilyen körülmények között nem lehet kifizetődő.
Teljesen világos, hogy amennyiben az Ügyfél elégedetlen, mi sem fogunk pénzt látni.
Irodánkban GARANCIÁT VÁLLALUNK! Nem csak arra, hogy az értékesítés a megbeszéltek szerint fog zajlani, de arra is, hogy a sikeres adásvétel után Partnerünk elégedetten, mosolyogva fog távozni és nyugodt szívvel fog ajánlani minket barátainak, ismerőseinek.